Margit tildelt Dronningens emblem

Margit-18
?????????????
Klik for større billede.

Margit Hansen har modtaget Dronningens Emblem efter indstilling fra den øvrige bestyrelse for Røde Kors i Skjern.
Dronningens Emblem uddeles til personer, som har ydet en særlig indsats for Røde Kors.
Her kan du læse bestyrelsens indstilling og se billeder af Margit med emblemet samt det diplom, hun modtag.

Røde Kors Skjern indstiller nedennævnte til at modtage Dronningens Emblem:

Margit Gertrud Hansen

Margit Hansen har ledet Røde Kors i Skjern i 10 år med stort engagement.
Afdelingens gamle aktiviteter: samaritter, børnehave, førstehjælpskurser, besøgstjeneste, nørklere, bisidderordning, telefonkæde, landsindsamling og genbrugsbutik er under Margit Hansens ledelse blevet udviklet og tilpasset tiden. Desuden er nye aktiviteter kommet til: julehjælp, konfirmationshjælp, familienetværk, støtte til psykisk sårbare og støtte til asylansøgere.
Røde Kors i Skjern er derfor en betydningsfuld Røde Kors-afdeling og fremstår i dag som forbillede for andre afdelinger af Røde Kors i Danmark.
I Ringkøbing-Skjern Kommune er der fem afdelinger af Røde Kors, og Margit Hansen er en af de bærende kræfter i kommunekredssamarbejdet. Bl.a. har hun taget initiativ til den årlige ældrelejr, hvor fem ældre borgere fra hver afdeling kommer på en ældrelejr i 4-5 døgn.
I foråret 2013 blev Margit Hansen ramt af alvorlig sygdom, hvorved hun mistede sit ene ben og kom til at sidde i kørestol. På trods af dette har hun med ildhu og gåpåmod fortsat sit frivillige arbejde for Røde Kors og er således et forbillede for ældre mennesker med et handicap.

På vegne af bestyrelsen i Røde Kors Skjern:

Birthe Dahl, næstformand
Tommy Larsen, kasserer